Language/ لغة
Afdrukken

Omzien, hulp, goed doen

Crisis, en dan?

Je kunt zo maar geconfronteerd worden met zorgelijke en ingewikkelde situaties. Ziekte, verdriet, relatieproblematiek, werkstress, etc. In CrossPoint is een klein team van mensen waar je een beroep op kunt doen voor een open gesprek, een luisterend oor, een eerlijk advies, een oprecht gebed. Taco Koster is contactpersoon van dit team. Neem gerust contact met hem op.

Zorg voor elkaar

Onze tijd kenmerkt zich door individualisme. Daar doen we allemaal aan mee. En toch ervaren we ook dat het prettig is om gekend te zijn en dat er ruimte is om je verhaal te vertellen. In CrossPoint geven we dit handen en voeten door de kleine groepen: Op verschillende manieren komen mensen doordeweeks samen om in gesprek te raken over hun leven, hun geloof en hun geloofsvragen.

Hulp in Getsewoud

Kerk zijn is nooit een doel op zichzelf. Je mag van christenen verwachten dat ze in navolging van Jezus gericht zijn op anderen. Dienstbaar en behulpzaam. In CrossPoint zijn we daarom aan de slag gegaan met de vraag hoe we praktische hulp kunnen bieden aan mensen in Getsewoud. René Kroes is tijdelijk de kartrekker en vraagbaak. We proberen initiatieven te ontwikkelen om heel concreet mensen om ons heen te helpen. Denk daarbij aan de Uitgestelde Koffie, Kerstpakketten, Serve The City Zondag, etc. Meer weten, stuur een mail naar René.

Churchlink Kenia

Het proces van ‘helpen’ beperkt zich niet tot de grens van de Haarlemmermeer. We leven in een wereld met problemen op het gebied van armoede, ziekte en onrecht. We zijn in gesprek gegaan met de organisatie TEAR om concreet iets te  kunnen betekenen voor mensen ver weg. We zijn een ‘churchlink’ gestart met een kerk in Kenia, St. John’s in Kericho. Dat is een gaaf project. In mei 2015 is een groep CrossPointers naar Kenia gegaan!

Gebed

CrossPoint en bidden horen bij elkaar. Bidden brengt mensen in Gods nabijheid. Het heeft alles te maken met stil worden, luisteren naar God, vragen stellen, dankbaar zijn, klagen en zoek. Bidden helpt om God te ontdekken. Eén keer in de twee weken komt een groepje mensen samen om te bidden voor alles wat er om hen heen gebeurt. En in de zondagse samenkomsten is er ruimte om gebed te vragen. En wie weet wat er nog meer mogelijk is!

Meer weten over deze mogelijkheden? Stuur een mail naar Dennis Honcoop.